Określone w listopadzie 2016 roku strategiczne cele finansowe na 2020 rok zrealizowaliśmy z dwuletnim wyprzedzeniem.
PKO Bank Polski zrealizował z dwuletnim wyprzedzeniem określone w listopadzie 2016 roku strategiczne cele finansowe na 2020 rok w zakresie zwrotu z kapitału, efektywności, apetytu na ryzyko i adekwatności kapitałowej, zachowując jednocześnie zdolność do wypłaty dywidendy. Był to jeden z kluczowych powodów do aktualizacji strategii i wyznaczenia organizacji nowych zadań w perspektywie 2022 roku.
Obecną skalą działania bank dystansuje krajowych rywali w kluczowych kategoriach. Obsługuje 10,4 mln klientów indywidualnych, blisko 500 tys. firm i przedsiębiorstw oraz 15,8 tys. klientów korporacyjnych, samorządowych i instytucjonalnych. W ramach silnej Grupy PKO Banku Polskiego, działają liderzy w swoich segmentach rynku finansowego, m.in. PKO Leasing na rynku leasingowym oraz PKO TFI, który dzierży palmę pierwszeństwa na rynku funduszy inwestycyjnych dla osób fizycznych.
Od momentu przyjęcia strategii na lata 2016-2020, Grupa PKO Banku Polskiego poprawiła swój zwrot z kapitału z 9,1% na koniec 2016 roku do 10% na koniec 2019 roku. W tym samym czasie systematycznie zwiększała efektywność działania obniżając wskaźnik kosztów do dochodów do 41,9% na koniec 2019 roku (2016: 47,4%).
PKO Bank Polski jest bankiem dostępnym wszędzie tam, gdzie potrzebują tego klienci, którzy zgodnie z dominującymi na świecie trendami coraz chętnie wybierają zdalne kanały bankowania. Liczba rachunków bieżących klientów indywidualnych wzrosła przez ostatnie trzy lata o niemal 14% mimo spadku liczby placówek z ponad 1 200 do 1 115.
Liczba aktywnych aplikacji IKO wzrosła z 1 mln do ponad 4,2 mln, a liczba wykonywanych za pośrednictwem IKO transakcji zwiększyła się z 9,9 mln zł na koniec 2016 roku do 119,5 mln zł na koniec 2019 roku. Bezpieczeństwo, łatwość w korzystaniu z aplikacji oraz dostęp za jej pośrednictwem do atrakcyjnych produktów przekładają się na najlepsze oceny klientów. Dlatego IKO już dwukrotnie zostało uznane przez użytkowników za najlepszą bankową aplikację mobilną na świecie.
PKO jest też najcenniejszą spółką notowaną na GPW i marką docenianą w kraju i za granicą. Rok temu, bank jako jedyny polski podmiot został zaliczony do grupy dużych spółek indeksu rynków rozwiniętych globalnej agencji indeksowej FTSE Russell.
W 2019 roku PKO Bank Polski po raz piąty został uhonorowany tytułem „Bank of the Year in Poland” przyznawanym przez brytyjski miesięcznik „The Banker”. Międzynarodowi eksperci docenili bank za cyfrową transformację, która trwale wpisała się w DNA organizacji.